Gyűjteményünkben magyar tervezők munkái és magyar cégek arculatai szerepelnek, melyeket szakemberekből álló szerkesztőbizottság választott ki. Az esettanulmányok a tervezők és ügyfeleik bevonásával készültek, ezáltal a marketing, a kommunikáció és a grafika oldaláról is beavatást nyerünk a céges identitás legfontosabb kifejezőjének, az arculat kialakításának a folyamatába.

Módszerek, szakmai fogások, élmények, szituációk, példák és a magyar piaci környezet teszi az esettanulmányokat élővé és átélhetővé. E tanulságokat leendő és jelenlegi ügyfeleknek, valamint leendő és jelenlegi tervezőknek ajánljuk figyelmébe, hogy a sikeres eredmény érdekében megtalálják a közös nyelvet.

Olyan hiánypótló könyv létrehozását tűztük ki célul, mely Magyarországon egyedülálló módon egyesíti a grafikai és a marketing feladatok folyamatának teljes körű leírását, azok egymásra hatását. Kötetünk egy olyan gyűjtemény, mely:

  • magyar tervezők kiemelkedő munkáit mutatja be,
  • magyar cégek példamutató, az identitást meghatározó arculatait gyűjti össze,
  • nem csak a „végterméket”, hanem a teljes alkotói folyamatot tárja az olvasó elé.

Az Arculat és identitás igazi „Hogyan” könyv: a mai magyar példákon keresztül lehetünk részesei az alkotó folyamatnak, mely egyaránt tanulságos tervezőnek és ügyfélnek.

Bemutatjuk hogyan...
...keres ötletet, kiindulópontot a tervező,
...adhat ötletet, kiindulópontot az ügyfél,
...születnek az első tervek,
...tud ügyfél és tervező egymással dolgozni,
...alakul, változik, érik meg egy arculat,
...tudja az ügyfél motiválni a tervezőjét,
...tudja a tervező alakítani az ügyfél elvárásait,
...választanak a különböző irányok közül,
...születik meg a megbízásból végül az arculat,
...támogatja az arculat a marketingkommunikációt,

Tehát hogyan is működik a gyakorlatban az, amit arculattervezésnek hívunk?

Szerkesztő: Barák Péter
Szerzők: Kovács-Gajdács János, Papp-Váry Árpád, Sáfrány Zsuzsanna, Szabó Renáta